«Успішна співпраця між учителем та учнями НУШ: ненасильницька комунікація»

news_item image

02.08.2022

Актуальність

В даний час ця тема є досить актуальною, і це не дивно. Всі ми спілкуємось за допомогою мови, але на жаль, в процесі комунікації люди все частіше використовують мову тиску, жорстокості, насильства.

Американський вчений Маршал Розенбегр почав вивчати стилі спілкування по всьому світу. Він визначив, що люди в складних ситуаціях схильні до різких слів і назвав цю мову «Мовою Шакалів». Це мова наказів, вимог, оцінки, ярликів.

Але були виявлені культури, де конфлікти траплялись рідко і спосіб спілкування у таких людей більш гуманний і довірливий. Він назвав цю мову «Мовою Жирафа».

Якщо говорити образно, то «Мова Жирафа» це мова, що об’єднує, а «Мова Шакала» -розділяє.

Чи можна навчитись «Мові Жирафа»?

М. Розенберг дає на це позитивну відповідь.

Він назвав свою унікальну техніку «ненасильницькою комунікацією». Це алгоритм спілкування, який дозволяє нам говорити так, що б нас не просто слухали, а ще й чули.

Мета

Ознайомити педагогічних працівників з авторськими напрацюваннями, щодо заданої теми. Поділитися практичними порадами, основними напрямками та техніками для використання методу ненасильницької комунікації  в освітньому закладі. Надати інформацію про моделі ННК, методи та прийоми.

Завдання:

  • розглянути переваги використання запропонованих технік;
  • надати інструментарій для застосування методу ННК у закладі освіти;
  • навчити застосовувати запропоновані методи у своїй практиці.

Очікувані результати:

  1. вміння екологічно використовувати запропоновані алгоритми комунікації;
  2. вміння переносити набуті знання на практику;
  3. ознайомлення з прикладами та варіантами застосування запропонованих технік.

Цільова авдиторія

Практичні психологи, вихователі дошкільних закладів, педагоги загальноосвітньої школи, соціальні працівники, тьютори, батьки.

Калініна Юлія Миколаївна

Практична психологиня вищої категорії. Ведуча навчальних тренінгів та семінарів для дітей, педагогів, психологів. Запрошена спеціалістка у телевізійних проєктах. Викладачка спецкурсу у вищому навчальному закладі. Сертифікована танцювально-рухова терапевтка.

Досвід роботи більше 15 років. Великий досвід роботи у дошкільних закладах, школах, дитячих центрах.

Спеціалізації: системна сімейна психотерапія, позитивна психотерапія. Індивідуальне, дитяче, сімейне консультування.a