2 етапи впровадження трирічної профільної середньої освіти

10.09.2025

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 р. № 1058, якою визначено процедуру реалізації експериментального проекту щодо запровадження в закладах загальної середньої освіти освітніх програм, розроблених на основі типової освітньої програми для 10 – 12 класів закладів загальної середньої освіти, які забезпечують здобуття профільної середньої освіти за академічним спрямуванням.

Впровадження нової моделі освітньої діяльності в межах організації дванадцятирічної повної загальної середньої освіти здійснюється з метою:

1) визначення організаційно-методичних умов здобуття трирічної профільної середньої освіти в закладах загальної середньої освіти;

2) розроблення методики конструювання навчальних занять, які забезпечуватимуть здобуття профільної середньої освіти за академічним спрямуванням відповідно до вимог державного стандарту профільної середньої освіти;

3) розроблення критеріїв, методики, інструментарію оцінювання ефективності здобуття профільної середньої освіти в закладах загальної середньої освіти;

4) розроблення навчально-методичних матеріалів для підготовки педагогічних працівників до впровадження трирічної профільної середньої освіти в закладі загальної середньої освіти на основі створення відповідних організаційно-методичних умов, здійснення профорієнтації та кар’єрного консультування, які забезпечуватимуть здобуття профільної середньої освіти за академічним спрямуванням у закладах загальної середньої освіти;

5) теоретико-методичної підготовки педагогічних працівників до реалізації моделі трирічної профільної середньої освіти в закладі загальної середньої освіти, методики конструювання навчальних занять, розроблення інтегрованих курсів, що забезпечуватимуть здобуття освіти відповідно до вимог державного стандарту профільної середньої освіти.

Експериментальний проект передбачається реалізувати у два етапи.

На першому етапі (2025/2026 навчальний рік) передбачається:

1) апробація впровадження окремих освітніх компонентів освітніх програм трирічної профільної середньої освіти в 10 класах закладів загальної середньої освіти, які беруть участь в експериментальному проекті;

2) розроблення та апробація навчально-методичного забезпечення для впровадження нової моделі освітньої діяльності в межах організації дванадцятирічної повної загальної середньої освіти;

3) визначення критеріїв, розроблення інструментарію та проведення діагностування рівня готовності педагогічних працівників до участі в експериментальному проекті;

4) теоретико-методична підготовка педагогічних працівників до реалізації моделі трирічної профільної середньої освіти;

5) моніторинг реалізації першого етапу експериментального проекту та аналіз його ефективності.

На другому етапі (2026/2027 навчальний рік) передбачається:

1) тестове впровадження освітніх програм, розроблених на основі типової освітньої програми для 10 – 12 класів закладів загальної середньої освіти, які забезпечують здобуття профільної середньої освіти за академічним спрямуванням, в 10 класах закладів освіти, які беруть участь в експериментальному проекті;

2) апробація:

– освітніх програм трирічної профільної середньої освіти в 10 класах закладів загальної середньої освіти, які беруть участь в експериментальному проекті;

– навчально-методичних матеріалів для 10 класів трирічної профільної середньої освіти;

– впровадження профільної середньої освіти за академічним спрямуванням, організаційно-методичних підходів до освітньої діяльності;

– змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів) у 10 класі трирічної профільної середньої освіти;

3) моніторинг реалізації другого етапу та аналіз його ефективності;

4) узагальнення результатів експериментального проекту, розроблення рекомендацій щодо впровадження освітніх програм трирічної профільної середньої освіти на національному рівні в межах організації дванадцятирічної повної загальної середньої освіти у 2028 – 2030 роках.

Експериментальний проект реалізовуватиметься з 1 вересня 2025 р. до 31 серпня 2027 р. з метою тестового впровадження державного стандарту профільної середньої освіти та створення умов для успішного впровадження дванадцятирічної повної загальної середньої освіти.

Джерело: Lexinform