Оприлюднено методичні рекомендації для 2022/2023 навчального року. З-поміж пріоритетів – продовження реформи НУШ

news_item image

23.08.2022

У хабі НУШ оприлюднено Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Із документом можна ознайомитись за покликанням

Рекомендації підготували Міністерство освіти і науки України спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Документ містить рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/23 н.р. та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану. Також у ньому описано особливості структури навчального року, форм організації навчання, наповнюваності класів, поділу на групи, оцінювання результатів навчання.

У каталозі НУШ-хабу ви знайдете методичні рекомендації за галузями викладання:

Згідно з рекомендаціями, з-поміж пріоритетів у 2022/23 н.р. – продовження реформи загальної середньої освіти «Нова українська школа» і впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Так, у 2022/23 н.р. починається поетапне впровадження нового Держстандарту, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання. 

Методичні рекомендації описують, як розробляється освітня програма школи на основі Типової освітньої програми, пропонують структуру освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану. Рекомендації також містять інформацію про конкретизацію модельних навчальних програм у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів на рівні закладу освіти та про особливості створення календарно-тематичного планування з цих предметів та курсів. 

Крім того, документ звертає увагу на доцільність діагностування на початку навчального року, яке допомогло би виявити рівень досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти на рівні 4 класу. 

Іншими пріоритетними напрямами 2022/23 н.р. рекомендації визначають: 

  • організацію освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу через карантин та війну;
  • організацію навчальної діяльності в умовах поєднання різних форм освітнього процесу;
  • посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
  • психологічну допомогу учасникам освітнього процесу. 

Інші корисні покликання:

  • Конструктор навчальних планів та програм – онлайн-помічник для керівників та заступників школи, розроблений проєктом «Навчаємось разом» у співпраці з МОН, Українським інститутом розвитку освіти та Командою підтримки реформ МОН;
  • типові освітні програми, навчальні програми, модельні навчальні програми для закладів загальної середньої освіти на сайті МОН
  • перелік навчальної літератури та навчальних програм, що мають грифи «Рекомендовано МОН», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах» на сайті ІМЗО.