10.06.2022
26 травня – 10 червня мовний компонент нашого проєкту організував і провів онлайн-марафон «Навчати та навчатися під час війни». Це – 10 подій для учнів та учениць, їхніх батьків, а також вчителів та вчительок, які допомогли опанувати корисні навички та знання для ефективного навчання у непростий період.
Що ми робили під час марафону разом із учнями й ученицями?
Читали художні книжки й обговорювали їх із письменниками Катериною Міхаліциною та Сашком Дерманським. Відчули, що читання книжок може стати підтримкою у складні моменти, воно «заземлює», заспокоює, повертає відчуття безпеки, розвиває фантазію.
Розпізнавали фейки в соцмережах під час події «Ідентифікація фейків: місія “Знешкодити”» з Альоною Романюк, журналісткою, комунікаційницею, засновницею проєкту «НотаЄнота», головною редакторкою проєкту «По той бік путінської брехні». Училися фільтрувати цікавий контент, дізналися про безпеку в інтернеті, поведінку в соцмережах, фейки, маніпуляції; те, як фільтрувати інфосміття у медіа та соцмережах; де шукати правдиву інформацію.
Гралися разом із Марічкою Берізко, пластункою, учителькою української мови та літератури в початковій школі. Відчули, як ігри із залученням голосу, міміки та жестів допомагають школярам упоратися зі стресом; знімають м‘язову напругу; дозволяють перемикати увагу з одного виду діяльності на інший. Особливо приємним був розіграш подарунків. Ще раз вітаємо переможців і переможниць!
Училися зосереджуватися на заняттях, – навіть якщо постійно лунає повітряна тривога; жити зі страхом за рідних та знайомих на фронті чи тимчасово окупованих територіях під час події «Як психологічно вижити під час війни?». Цінною була сесія питань-відповідей, що дозволила обговорити індивідуальні переживання з Наталією Пашко, психотерапевтинею, ведучою груп підтримки для дітей та дорослих, які зазнали впливу травмувальних подій.
Покращували свою українську під час події «Не паляницею єдиною: як говорити українською цікаво?» з Ігорем Хворостяним, кандидатом філологічних наук, радником із питань мови проєкту «Навчаємось разом», автором підручників, посібників й онлайн-курсів з української мови та літератури.
Що ми робили разом із учителями й учительками, батьками?
Обговорювали тему «Фейки навколо нас: знайти та знешкодити», дізнавалися, як розумно та критично споживати контент, говорити з дітьми про безпеку в інтернеті; вивчали алгоритм поведінки в соцмережах; як виникають фейки та маніпуляції; як шукати офіційні джерела інформації; яким медіа можна довіряти.
Училися робити урок «острівцем» безпеки під час події «Підтримка учнів та педагога у час війни». Наталія Сиротич, дитяча психологиня БФ «Карітас-Київ», доктор філософії, арт-терапевтка, членкиня Асоціації дитячих та сімейних психологів України, авторка книг та тренінгових програм для дітей, батьків, педагогів, й Ольга Колеснікова-Чмель – сімейна та дитяча психологиня, EMDR травматерапевтка, поділилися іграми, техніками і вправами в стилі «антинапруга»; допомагали віднайти ресурс учителя/-льки під час війни; розповідали, що потрібно знати про ПТСР у дітей та описували найпоширеніші реакції на психологічну травму; навчали, як допомогти мозку «переробити» стрес.
Досліджували корисні онлайн-ресурси, які можна використати в навчальній програмі; ресурси для підвищення кваліфікації вчителів; опановували вправи для стабілізації емоційного стану дітей та дорослих; алгоритм проведення уроку (очно/дистанційно); обговорювали, як сприяти ефективній інтеграції в клас внутрішньо переміщених дітей під час онлайн-події «Адаптація шкільного навчання під час війни» разом із Яніною Хіжінською, академічною директоркою «Unique School».
Вивчали ігри та вправи для зняття напруги й регулювання емоцій; напрацьовували ритуали щоденної підтримки дітей у воєнний час; опановували методики/вправи, спрямовані на стабілізацію та мінімізації наслідків війни під час подій «Як бути мудрими батьками у час війни?» (із Наталією Сиротич) і «Як керувати стресом та мінімізувати наслідки війни?» (із Наталією Пашко).