Як навчати дітей під час війни? Поради для учасників Літньої академії

news_item image

14.09.2022

Яким має бути навчальне навантаження під час освіти онлайн, як подавати інформацію учням і чи варто розмовляти з дітьми про їхні почуття? Про це та інше поділилася з учасниками Літньої академії проєкту «Навчаємось разом» Яніна Хіжінська, запрошена експертка, методистка EdEra, академічна директорка «Unique School».

Так, головна мета навчання під час війни – це психологічна підтримка, спілкування, переключення уваги дітей.

Навчальне навантаження під час онлайн-навчання має бути адекватним. З самого початку не варто давати нові теми, а на перший час можна зробити акцент на повторення матеріалу, щоб відновити здатність мозку сприймати навантаження.

Варто з розумінням ставитись до можливої розсіяності учнів. Після важких емоційних переживань пізнавальні процеси та свідомість дещо пригальмовані – це обумовлено тим, що була і лишається загроза життю.

Краще уникати негативних оцінок і об’ємних домашніх завдань. Замість цього варто створити ситуації успіху та позитивну мотивацію. Також можна розмовляти з дітьми про їхні почуття та емоції в ці часи.

Ось 5 ключових порад про те, як навчати дітей під час війни:

  • подавати інформацію дозовано – мозок не може запам’ятати все одразу;
  • учні мають повертатись до матеріалу знову і знову, оскільки після першого дотику до нової інформації мозок витісняє більшу  її частину;
  • варто планувати практику, застосування знань у реальному контексті;
  • використовувати підхід мікронавчання – дитині зручніше вивчати тему невеликими порціями;
  • нехай учні проживають емоції – діти краще запам”ятають те, що вони відчули. 

Спікерка також поділилася структурою онлайн-уроку, яка зробить його максимально ефективним і корисним для учнів. Такий урок повинен мати такі складові:

  • встановлення емоційного зв’язку;
  • обговорення, мрії про майбутнє;
  • повторення;
  • дихальні вправи (намалювати повітрям квітку, тортик зі свічками);
  • основна пізнавальна частина;
  • фізичні вправи, руханки;
  • інтерактив, обговорення, гра;
  • підсумки.

Літня академія з української мови як державної для методистів/-ок інститутів післядипломної педагогічної освіти та вчителів/-льок, які викладають українську мову в початковій школі в класах із навчанням румунською та угорською мовою в Закарпатській та Чернівецькій областях має на меті підвищення педагогічної майстерності щодо застосування сучасних методик викладання української мови як державної для здобувачів освіти. 

«Літня академія-2022» тривала з 15 по 19 серпня 2022 року в онлайн-форматі. Експертне коло «Літньої академії» складалося з фахівців і фахівчинь із України та Канади. Участь у навчанні взяло понад 60 учасників й учасниць.