Завершено три програми вебінарів із професійного розвитку педагогів

news_item image

26.12.2022

Попри труднощі – відсутність електроенергії й нормального зв’язку – у грудні проєкт «Навчаємось разом» завершив одразу три програми вебінарів, які проходили у межах кластера 1, що займається професійним розвитком педагогів. Розказуємо про них докладніше.


Програма вебінарів «Інформаційно-комунікаційні технології в педагогіці»

Її проводили фінські експертки д-р Мінна Лаккала та д-р Ліїса Ісомякі для представників закладів післядипломної педагогічної освіти – викладачів тренерів та координаторів НУШ із запровадження нових освітніх стандартів у 5-6 класах.

Учасники та учасниці мали змогу підвищити свою компетентність у використанні цифрових технологій під час дистанційного та змішаного навчання, забезпеченні індивідуального підходу до навчання, а також кооперативного навчання та зміцнення учнівських спільнот.

Ось що кажуть про вебінари учасники й учасниці.

«Вже почали застосовувати деякі інструменти в організації дистанційного навчання. Тренінги проходили в теплій довірливій атмосфері. Відчувала підтримку з боку модераторів, організаторів і тренерів. Особливу увагу заслуговує фінський досвід “пандемічної” дистанційної освіти, навчання у таборі біженців Аль-Хол, практики онлайн-оцінювання, досвід школи Ройхувуорі. Навчання значуще та важливе – планую використовувати результати, працюючи з українськими педагогами»

«Дякую за можливість підвищити свій фаховий рівень щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес закладу освіти, цифрових технологій у онлайн-навчання, за ваші цікаві практики дистанційного навчання і за доступну організацію навчання в такий складний період»


Програма вебінарів «Наставництво в педагогічній практиці»

Програму провели фінські експертки Аня Хурінайнен-Косунен та Рія Палмквіст. Слухачами вебінарів стали викладачі закладів вищої освіти з кафедр початкової освіти та вчителі базових шкіл, де проходять педагогічну практику студенти цих ЗВО.

Програму було присвячено, зокрема, цінності й ролі практичної підготовки студентів – майбутніх вчителів, на важливості яких неодноразово наголошують численні дослідження про якість підготовки педагогічних кадрів.

Учасники вебінарів ознайомились із теоретичним матеріалом, вивчили роботу наставників із майбутніми вчителями, обговорили досвід запровадження практик наставництва в Україні в групах. У цій програми також взяли участь педагоги школи Віккі, що є базовою для підготовки вчителів Гельсінського університету.

Слухачі й слухачки тренінгів поділились із нами своїм зворотним зв’язком.

«Дякую організаторам і закордонним колегам за можливість опанувати нові знання, навички організації педагогічної практики, за інструменти для спостереження за уроками та проведення рефлексії. Дякую за цікавий досвід, за можливість співпраці та спілкування у командах з різних областей і ЗВО у наш складний час. Сподіваюсь на подальшу співпрацю і можливість зустрічатись та працювати офлайн»

«Програма вебінарів допомогла побачити потрібні риси фінської освіти і супервізії та відмінності між підходом, який використовувала раніше. Простота, чіткість, сплановане наставництво, можливість ділитися досвідом, приймати власні рішення без страху, отримувати вчасну допомогу від супервізорів – цього я хочу побажати собі в подальшій роботі. Дякую організаторам за програму! Буду намагатися якомога більше втілювати її в життя»


Програма вебінарів «Психосоціальна підтримка вчителів і дітей в умовах війни»

Ця програма проводилася командою українських експертів, до якої увійшли психологині та психотерапевтки Оксана Руда, Тетяня Гнєдая, Вікторія Соловйова та Ольга Пастухова. Вебінари провели для викладачів 24 пілотних закладів вищої освіти (кафедри початкової освіти та практичної психології), які співпрацюють з проєктом “Навчаємось разом”.

Попередньо ця програма вже проводилася для викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти у квітні-червні цього року. За результатами цієї програми, а також серії супервізійних сесій (червень-вересень 2022), були внесені деякі зміни, щоб забезпечити подібне навчання для викладачів ЗВО, які працюють зі студентами – майбутніми вчителями.

Досвід реалізації обох програм ще раз засвідчив велику необхідність підтримки, зокрема психоемоційної, для українських педагогів.

Після вебінарів ми отримали коментарі від їхніх учасників та учасниць. 

«Сердечно вдячна за вашу працю! Я відчувала себе у колі професіоналів безпечно і здобувала новий емоційний досвід. Важливими для мене стали моменти групової роботи у об’єднаних групах в окремих кабінетах зуму. Також вдячна за матеріали, які я маю змогу опрацьовувати у час, коли є електропостачання. Бажаю нам усім перемоги України!»

Щиро вдячна команді тренерів за професійну роботу у надважких умовах сьогодення. Хочу висловити велику вдячність всім організаторам та спікерам вебінару з надання психологічної підтримки, за їхню компетентність і високий професіоналізм. На сьогоднішній день це настільки актуально і необхідно як в роботі зі студентами, так і в повсякденному житті»

Учасники кожної з програм вебінарів отримали відповідні сертифікати. Відтепер вони зможуть впроваджувати нові знання й навички у своїй роботі.