Як розвивати музеї та освіту у воєнний час: обговорення зі світовою спільнотою

news_item image

26.05.2022

26 травня відбувся міжнародний круглий стіл «Музейна педагогіка в умовах воєнного стану». Зібралася спільнота з 19 областей України, м. Києва та з-за кордону. Це представники близько 120 освітніх закладів, серед яких і музеї.

Загалом захід зібрав майже 150 заявок на доповіді з 5 тем:

  • «Вплив воєнного стану на науково-освітню роботу музеїв».
  • «Роль музеїв у освітньому процесі в період воєнного стану».
  • «Музейна педагогіка в актуалізації культурної спадщини в умовах війни».
  • «Проблема збереження пам’яток культури в умовах воєнних дій: етично-педагогічні аспекти».
  • «Інформаційно-комунікаційні технології в музейній педагогіці під час воєнного стану».

Учасники дізналися, як музеї та центри науки за кордоном допомагають вимушено переселеним через напад рф українцям. Про можливості для наших співвітчизників розповіли голова та генеральний директор «Universcience» (Париж), президент «Ecsite» та Європейської мережі організацій із залучення до науки Макар Брюно та головний виконавчий директор Центру науки «Коперник» Роберт Фірмгофер.
У деяких країнах ЄС (Мальті, Польщі, Данії) українці можуть безкоштовно відвідувати центри науки. Також там створюють україномовний контент, науково-освітні програми українською мовою для дітей. Щоб підтримати створення освітнього україномовного продукту, Мала академія наук України ініціювала проєкт «Досліджуй науку українською». 21 травня ми разом із Центром науки «Коперник» підписали меморандум про співпрацю та його реалізацію.

Доповіді представників українських музеїв надихали. Це були життєствердні історії про збереження колекцій у небезпечний час війни й організацію занять і екскурсій онлайн в умовах бойових дій. Ділилися досвідом роботи з внутрішньо переміщеними особами, зокрема дітьми, які були вимушені покинути свої домівки.

Учасники розповідали і про закордонний досвід роботи з іноземцями, яких інформують про війну в Україні. Приміром, після 24 лютого жителі Чикаго почали частіше звертатися до Українського національного музею, аби дізнатися про історію українського народу.
Загалом віртуальне обговорення об’єднало учасників глибоким емоційним резонансом. Він спонукає до подальшої спільної роботи над викликами, які постали перед педагогами та музейними працівниками України в умовах воєнного стану.

Про організаторів:
Захід провели Міністерство освіти і науки України, Міністерство культури та інформаційної політики України, Національна академія наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія мистецтв України, Центр ЮНЕСКО «Мала академія наук України» та кафедра ЮНЕСКО з наукової освіти Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова.