Основні вимоги до оцінювання в 5‒9 класах НУШ

04.12.2024

На початку серпня 2024 року Міністерство освіти і науки затвердило нові рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнівства 5‒9 класів, які навчаються відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Зміни до підходів у навчанні позначилися й на критеріях. Якщо попередні критерії оцінювання навчальних досягнень було орієнтовано більше на факти, правила й дані, тобто на знаннєвий компонент, то зараз йдеться про компетентності (знання, уміння, способи мислення, погляди, цінності).

Саме це зумовило потребу розроблення критерії оцінювання за галузями з урахуванням характеристики груп результатів відповідної галузі.

Відповідно у 2024/2025 навчальному році для оцінювання в 5‒7 класах, а також пілотних 8-х, учителі використовуватимуть нові критерії, а у 8‒9-х — критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти 2011 року .

Комунікуючи нововведення, на початку жовтня 2024 року фахівці міністерства під час вебінару на тему «Як оцінювати учнівство 509 класів НУШ» говорили про особливості оцінювання в базовій школі, зокрема з’ясовували, чим новий підхід до оцінювання відрізняється від старого, яка роль поточних і тематичних оцінок, як проводити підсумкове оцінювання, як фіксувати результати навчання в журналі, що обов’язково має включати семестрова оцінка, чи обов’язкові підсумкові роботи тощо.

Помічними для вчительства стануть і відповіді на типові запитання щодо оцінювання, з ними ознайомитися можна за покликанням https://bit.ly/3Oj3MmG

Для кого
Вчителі
Галузь
Без галузі
Клас
5-6 класи, 7-9 класи