16.09.2024
Посібник «Мистецтво оцінювання в НУШ» – цінний інструмент для педагогів мовно-літературної освітньої галузі, який визначає рамки та критерії для ефективного оцінювання результатів навчання учнівства української мови як державної (або другої (L2) за класифікацією Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти / Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume with New Descriptors www.coe.int/lang-cefr).
У посібнику обговорено важливі питання, що стосуються оцінювання в Новій українській школі (НУШ) у класах (групах) з навчанням мовами корінних народів і національних меншин, зокрема оцінювання в мовно-літературній освітній галузі відповідно до «Вимог до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній освітній галузі (українська мова як державна, українська література, зарубіжні літератури (у перекладі українською мовою)» (додаток 3) Державного стандарту базової середньої освіти 2020 року.
Водночас цей посібник може доцільно використовувати й учительство, яке викладає предмети / інтегровані курси мовно-літературної освітньої галузі загалом, адже, крім висвітлення деяких значущих теоретичних проблем, що стосуються актуальних підходів до оцінювання в НУШ, як-от відмінності між формувальним і підсумковим оцінюванням, а також оцінювання результатів навчання L2, автори значну увагу приділили практичним аспектам організації оцінювання результатів навчання учнівства за чотирма групами результатів («Усна взаємодія», «Читання», «Письмова взаємодія», «Дослідження мовлення») відповідно до засад Державного стандарту базової середньої освіти 2020 року.
Основну увагу в посібнику зосереджено на питаннях оцінювання на рівні базової середньої освіти, однак чимало матеріалів будуть також корисні як учительству початкової школи, так і тим учителям і вчителькам, які здійснюють освітній процес на рівні профільної освіти.