Освітні втрати та розриви: як виникають та як долати

news_item image

01.05.2023

25 квітня 2023 року експерти Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України в межах проєкту АРУ провели онлайнову зустріч з учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти», що триває з 2021 року (наказ МОН України від 02.04.2021 №406). Це чергова зустріч у межах циклу інформаційних сесій для учасників згаданого інноваційного освітнього проєкту.

Темою цієї інформаційної сесії стала надзвичайно актуальна на сьогодні для всіх українських освітян проблема освітніх втрат і освітніх розривів. Про актуальність означеної проблеми, зокрема, свідчить і той факт, що для участі в сесії зареєструвалися майже 170 учасників інноваційного проєкту.

На початку зустрічі було проаналізовано відповіді на питання бліцопитування, що його було запропоновано тим, хто бажав узяти участь в інформаційній сесії. Загалом відповіді учасників засвідчили, що хоча питання освітніх втрат і освітніх розривів, як то кажуть, нині в багатьох на слуху, однак щодо нього є різні погляди, що, зокрема, зумовлено неусталеністю термінології. Саме тому в межах зустрічі цьому аспекту було приділено спеціальну увагу й наголошено, що освітні втрати варто розглядати як складний конструкт, а саме як єдність навчальних втрат, виховних втрат і втрат у особистісному розвитку учнівства. Надалі було означено основні причини виникнення навчальних втрат і схарактеризовано низку заходів, які можуть бути дієвими для надолуження цих втрат.

Модератором заходу був Василь Терещенко, проєктний менеджер з моніторингу ефективності впровадження НУШ Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України в межах проєкту АРУ.

230425_osvitni-vtraty-i-rozryvy_seminar_pilot