Формувальне, поточне, підсумкове оцінювання. Як ці різновиди оцінювання мають взаємодіяти та доповнювати один одного? А які особливості оцінювання учнів з ООП? І як розробити правила оцінювання, спільні для всієї школи? Пропонуємо кілька практичних порад від експертів щодо формування системи оцінювання в закладі освіти. Як оцінювати досягнення учнів у НУШ Усе більшої ваги набирає формувальне оцінювання, […]
Як у Фінляндії складають освітні програми? Що визначає держава, що – місцева влада, а що – школа? Відповіді на ці та інші питання про освітню програму читайте у цьому матеріалі. Державний рівень Сценарій базової середньої освіти закладається на рівні національної освітньої програми, кажуть фінські експерти. Основними її принципами мають бути розвиток учнів як особистостей та […]
Розпочалися вебінари «Інформаційно-комунікаційні технології у педагогіці» для координаторів НУШ із закладів післядипломної педагогічної освіти. Серія з шести вебінарів, яку проводить проєкт «Навчаємось разом», стартувала 25 листопада і триватиме до 16 грудня. Вебінари покликані підвищити компетентність у використанні цифрових технологій у дистанційній, гібридній та онлайн-освіті. А також – обмінятися провідним досвідом та експериментальними рішеннями щодо дистанційної/онлайн-освіти […]
Проєкт «Навчаємось разом» спільно з освітньою фундацією «Go Global» провели тренінг для вчителів, які будуть менторами учнівських команд під час програми «БомбеЗНО кемп 2022». Офлайн-тренінг для вчителів-менторів відбувся 18-20 листопада. Під час навчання педагоги освоїли ефективне наставництво, ознайомилися з методами гейміфікації навчання й іншими новітніми освітніми методиками. Загалом у проєкті беруть участь 60 педагогів. Менторами […]
Як проводити формувальне оцінювання? Не загальними, а конкретними рекомендаціями поділилися фінські експертки Аня Хурінайнен-Косунен і Рія Палмквіст у межах серії вебінарів проєкту «Навчаємось разом» і Команди підтримки реформ. Зокрема, вони запропонували низку форм, які протягом навчального року заповнюють учитель, дитина й батьки для планування і проведення формувального оцінювання. Інструменти формувального оцінювання Формувальне оцінювання варто розпочинати […]
Чи знаєте ви, що доведеться питати дозвіл, якщо плануєте проілюструвати матеріал фотографією «Джоконди»?
Якщо педагог під час оцінювання наголошуватиме на проблемах, демонструватиме владу, розділятиме дітей на «хороших» і «поганих», намагатиметься урівняти їхні досягнення, протиставлятиме їх та орієнтуватиметься на їхню поведінку в минулому («ти завжди кажеш недоречно»), то таке оцінювання не буде підтримувальним та не допомагатиме учням рухатися своєю освітньою траєкторією. Для протилежного ефекту варто відштовхуватися від сильних сторін […]
Коли ми оцінюємо, то підтримуємо чи караємо? Як оцінювати, не нашкодивши, а, навпаки, мотивувавши? Які інструменти оцінювання стануть помічними для вчителів і чому батькам не варто вимагати оцінок? Відповіді на ці запитання можна знайти в онлайн-курсі «Оцінювання без знецінювання». Його розробив проєкт «Навчаємось разом» спільно зі студією онлайн-освіти EdEra за фінансової підтримки Європейського Союзу й […]
Потреба в електронних підручниках виникла давно, а в час пандемії та війни набула особливої гостроти. Адже це зручно для дистанційного навчання, а під час очного розв’язує проблему важких шкільних наплічників, особливо для дітей молодшого віку. І це лише дві переваги такого формату, а є ще інтерактивність, важлива для дітей, та можливість вносити зміни, не переробляючи […]