У “Ресурсному Центрі” хабу НУШ опубліковано узагальнений документ програми «Наставництво» із текстовими та відеоматеріалами програми. Програму, яка складалася з 15-ти вебінарів (1 кредит ЄКТС), було проведено для викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти у червні 2022 року. Програма ознайомлює з концепцією «Школа як організація, що навчається» та основними завданнями педагогів-наставників у формуванні та впровадженні цієї концепції. […]
У хабі НУШ оприлюднено електронні версії понад 100 підручників для 5 класу шкіл, за якими у 2022/2023 навчальному році починають упроваджувати новий Державний стандарт базової середньої освіти та модельні навчальні програми Нової української школи. Дізнатись деталі про підручники і завантажити їх можна за покликанням. На сайті розміщено електронні версії підручників для таких освітніх галузей: мовно-літературної, […]
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про затвердження змін до Угоди між Урядом України та Урядом Фінляндської Республіки про реалізацію проєкту «Фінська підтримка реформи української школи». Нагадаємо, угоду щодо продовження реалізації проєкту підписали Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль і Прем’єр-міністр Фінляндської Республіки Санна Марін 26 травня 2022 року в м. Києві. Згідно з угодою, роботу проєкту продовжено […]
У хабі НУШ оприлюднено Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Із документом можна ознайомитись за покликанням. Рекомендації підготували Міністерство освіти і науки України спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України. Документ містить рекомендації щодо викладання […]
Говорячи про підручникотворення, ми часто згадуємо, що підручник має бути написаний простою мовою. Але що це насправді означає? «Написані простою мовою», пояснюють доцентки Криворізького державного педагогічного університету, кандидатки педагогічних наук Олена Павлик та Людмила Лисогор, – це підхід до створення тексту, коли навіть не фахівець у певній галузі може його розтлумачити. З іншого боку, працюючи […]
Вчителі викладають у багатоманітних класах, і вони не обов’язково є інклюзивниим в розумінні законодавства. Інклюзивне середовище – це про комфортне навчання для всіх учнів. Як створити й підтримувати інклюзивне освітнє середовище? Які інструменти, методи та підходи допоможуть учителям успішно навчати багатоманітні класи? Як ефективно будувати взаємодію з колегами та батьками? Як планувати урок в умовах […]
У Фінляндії заздалегідь планують перехід дітей від дошкілля в початкову і з початкової в середню школу. До так званого перехідного періоду залучені всі – адміністрації шкіл, яка все організовує, вчителі й учні, які можуть бути в ролі консультантів, батьки, які ознайомлюються з правилами переходу. Кожна школа складає чіткий і детальний план перехідного періоду. ПЛАН ПЕРЕХОДУ […]
Часто заклад освіти бере за основу певну модельну навчальну програму і вибудовує навчання, лише злегка адаптувавши її до своїх потреб. Розібратися у відмінностях між модельними та навчальними програмами допомагали заступник директора Команди підтримки реформ МОН України Роман Шиян і експертка цієї команди Ірина Старагіна. СПІЛЬНІ РИСИ МОДЕЛЬНИХ І НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ На основі держстандарту розробляються типова […]
Упродовж 6-14 червня відбулася серія з шести вебінарів «Школа як організація, що навчається: разом до ефективного навчання. Як наставники можуть допомогти вчителям як рівноцінним членам шкільної спільноти?». Вебінари провели Рія Палмквіст – радниця з питань освіти Національного агентства Фінляндії, кандидатка педагогічних наук із 20-річним досвідом викладання і Аня Хурінайнен-Косунен – магістерка педагогічних наук, тренерка, учителька […]