Психосоціальна підтримка, ІКТ і наставництво для педагогів, робота з переживаннями дітей: кластер 1 у 2022 році

news_item image

17.01.2023

Попри повномасштабну війну, кластер 1 проєкту «Навчаємось разом», який фокусується на професійному розвитку педагогів, мав насичений рік. У цьому матеріалі читайте про ключові активності, які вдалося здійснити експертам кластера протягом 2022 року. 

Тренінги та вебінари

Реагуючи на виклики, спричинені війною, у квітні-травні ми провели тренінг «Психосоціальна підтримка вчителів і учнів під час війни». 15 вебінарів у межах тренінгу пройшли 64 тренери/викладачі початкової освіти закладів післядипломної педагогічної освіти та координатори НУШ (5-6 класи). У продовження цього тренінгу в липні-вересні ми провели 22 супервізійні сесії.

Пізніше, у листопаді-грудні, подібний тренінг пройшли також 74 викладачі кафедр початкової освіти та психології 24 пілотних закладів вищої освіти, які співпрацюють з проєктом «Навчаємось разом». Програму тренінгу було адаптовано для викладачів закладів вищої освіти, які працюють зі студентами – майбутніми вчителями.

Ці програми проводила команда українських експертів, до якої увійшли психологині та психотерапевтки Оксана Руда, Тетяна Гнєдая, Вікторія Соловйова та Ольга Пастухова. 

Досвід реалізації цих програм засвідчив, що у непрості часи війни українські педагоги потребують підтримки, зокрема – психоемоційної. 

У жовтні-грудні кластер 1 провів серію вебінарів «Інформаційно-комунікаційні технології в педагогіці», яка також складалась із 15 вебінарів.

Її пройшли 209 представників закладів післядипломної педагогічної освіти – викладачі-тренери та координатори НУШ із запровадження нових освітніх стандартів у 5-6 класах. Програму проводили фінські експертки д-р Мінна Лаккала та д-р Ліїса Іломякі.

Учасники та учасниці мали змогу підвищити свою компетентність у використанні цифрових технологій під час дистанційного та змішаного навчання, забезпеченні індивідуального підходу до навчання, а також кооперативного навчання та зміцнення учнівських спільнот.

Ще одна програма, проведена у 2022 році, – «Наставництво в педагогічній практиці». В межах програми фінські експертки Аня Хурінайнен-Косунен та Рія Палмквіст провели 15 вебінарів для викладачів закладів вищої освіти з кафедр початкової освіти та вчителів базових шкіл, де проходять педагогічну практику студенти цих ЗВО.

Програму було присвячено, зокрема, цінності й ролі практичної підготовки студентів, а учасники ознайомились з особливостями роботи наставників із майбутніми вчителями.

Крім того, протягом минулого року серію з 6 вебінарів про наставництво вчителів у червні пройшли 164 тренери/викладачі початкової освіти закладів післядипломної педагогічної освіти та координатори НУШ (5-6 класи).


Підготовка тренінгових матеріалів 

У травні ми спільно з Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти презентували буклет «Екіпаж Кіп дає раду своїм переживанням» для дітей 4-9 років. Переклад буклета українською мовою став можливий завдяки підтримці програми «EU4Skills: кращі навички для сучасної України» та нашого проєкту. 

Видання допомагає педагогам, батькам, опікунам, терапевтам підтримати дітей у висловлюванні своїх почуттів і не додавати їм занепокоєння в часи тривожності й невизначеності.

Минулого року ми також почали підготовку матеріалів, які побачать світ у 2023-му. Зокрема, це:

  • методичні рекомендації з питань психосоціальної підтримки для викладачів ІППО й ЗВО;
  • онлайн-курс для вчителів, створений за результатам вебінарів і супервізійних сесій з психосоціальної підтримки вчителів і учнів під час війни;
  • онлайн-курс «Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь» для Всеукраїнської школи онлайн (готуємо спільно з ЮНІСЕФ і УІРО);
  • онлайн-курс «Професійний розвиток педагогів» – курс буде містити такі теми, як наставництво, створення професійних спільнот, і буде корисний як для вчителів, так і для викладачів ЗВО.


Із результатами інших кластерів нашого проєкту ознайомлюйтесь за покликаннями: